Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Mycket smartphone för pengarna

Av Andreas Forsman - 24 mars 2011 12:55

Då vi haft en del besvär med Elins(min fru) telefon blev det läge att köpa något lite mer pålitligt. Det skulle vara en smartphone men gärna inte en sådan man blir ruinerad av att köpa. Valet föll på den billigaste androidlur som fanns att uppbringa på teliabutiken i Ö-vik. Telefonen heter ZTE blade. Ett lågprismärke från Kina.

Telefonen ser inte så där jätte exklusiv ut och det är den ju förvisso inte heller.

Överaskningen kom då den började användas. Den är förvånandsvärt kapabel då man tänker på funktionaliteten man får i förhållande till prislappen. Alla appar vi installerat har tickat på lika bra som på min betydligt dyrare HTC desire. Den kan dock bli lite ansträngd då den kör mycket samtidigt men det är sällan. Gränssnittet är androids egna utan tillägg och ögongodis men det kan man ju ordna på egen hand om det lockar. Den utgör en utmärkt och otroligt prisvärd kamrat att ha i fickan för att spela "word feud", hålla koll på facebook och gmail samt surf. Jo, jag ska även be att få tippsa om en mycket trevlig gratis app att lägga in på sin android. "Bibeln på Svenska" är bibeln i 1917 års översättning med relativt stor text. Du tar dig fort fram till kapitel och vers med den smidiga menyn.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Forsman - 28 april 2011 11:24

De flesta av er vet nog redan att min blogg numera finns på anteforsman.wordpress.com Men om någon missat det så meddelar jag det igen. ...

Av Andreas Forsman - 19 april 2011 20:04

Idag har jag mestadels jobbat med de olika predikningar som jag ska hålla i veckan, vilket går sakta framåt. Efter jobbet åkte jag och frun till Bredbyn och vardagslyxade med en Pizza var. Jag tror att det är mycket viktigt att vardagslyxa ibland o...

Av Andreas Forsman - 18 april 2011 12:39

Det tycks ju fungera rätt bra att skriva text med ipadens tangentbord. För längre texter tror jag dock att man behöver ett vanligt tangentbord. Jag har hunnit testa lite olika appar. Den app som jag främst rotat runt i är bibelvertyget från olivetree...

Av Andreas Forsman - 10 april 2011 17:25

Då är helgen snart slut och jag börjar sortera intrycken. Elin åkte bort till Skellefteå i torsdags och lämnade mig ensam i Skorped. Gott att få käka lite korv till middag men långsamt att vara ensam i huset. Lukas Lundman kom dock hit i lördags oc...

Av Andreas Forsman - 5 april 2011 10:57

Nu har predikoturerna skickats till ÖA och söndagens predikan lagts upp på http://www.skorpedsbaptistkyrka.se/sida4.html   Det var som sagt en riktigt inspirerande helg förra veckan men det ser ut att bli lika bra denna vecka. Elin åker bort i he...

Ovido - Quiz & Flashcards