Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

TV-spel som räddar liv?

Av Andreas Forsman - 25 mars 2011 08:24

Xbox tillbehöret kinect kan användas på en mängd olika sätt och det kryllar av kreativa lösningar på nätet. Jag blev dock glatt överraskad då jag läste denna artickel:

http://www.prisjakt.nu/pryl/dator/528_kirurgens_vapen_mot_cancern_kinect 


Lite förenklat kan man säga att xbox kinect är en kamera som ser rumet framför sig i tre dimentioner och kan tolka rörelser och känna igen användare.

Tekniken gör det möjlig att styra tv-spel enbart med den egna kroppen.

En figur i spelet kan exempelvis härma dina rörelser. Kinect kan också användas för att styra videouppspelning, videochat och mycket mer.

Men att xbox kinect skulle bli ett hjälpmedel för kirurgrer hade nog få räknat med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Forsman - 28 april 2011 11:24

De flesta av er vet nog redan att min blogg numera finns på anteforsman.wordpress.com Men om någon missat det så meddelar jag det igen. ...

Av Andreas Forsman - 19 april 2011 20:04

Idag har jag mestadels jobbat med de olika predikningar som jag ska hålla i veckan, vilket går sakta framåt. Efter jobbet åkte jag och frun till Bredbyn och vardagslyxade med en Pizza var. Jag tror att det är mycket viktigt att vardagslyxa ibland o...

Av Andreas Forsman - 18 april 2011 12:39

Det tycks ju fungera rätt bra att skriva text med ipadens tangentbord. För längre texter tror jag dock att man behöver ett vanligt tangentbord. Jag har hunnit testa lite olika appar. Den app som jag främst rotat runt i är bibelvertyget från olivetree...

Av Andreas Forsman - 10 april 2011 17:25

Då är helgen snart slut och jag börjar sortera intrycken. Elin åkte bort till Skellefteå i torsdags och lämnade mig ensam i Skorped. Gott att få käka lite korv till middag men långsamt att vara ensam i huset. Lukas Lundman kom dock hit i lördags oc...

Av Andreas Forsman - 5 april 2011 10:57

Nu har predikoturerna skickats till ÖA och söndagens predikan lagts upp på http://www.skorpedsbaptistkyrka.se/sida4.html   Det var som sagt en riktigt inspirerande helg förra veckan men det ser ut att bli lika bra denna vecka. Elin åker bort i he...

Skapa flashcards