Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Ante Lindström på besök i Skorped

Av Andreas Forsman - 25 mars 2011 21:38

Var på kyrkan i afton inte för att själv predika eller leda något utan bara för att sitta i bänken och njuta. Ungdomarna höll själva i kvällens tillställning som var ett ungdomsmöte för folk av det yngre slaget från flera församlingar i trakten.

De gjorde tillsammans ett jättebra jobb med mötesledning och innehåll.

För predikandet stod Ante Lindström som vi ska få höra mer av under helgen.

Han talade om vikten av att behålla de upplevelser vi gör av Gud.

Hur gör man för att behålla det man upplevt över tid.

Ante drog paralleler till andra upplevelser vi gör, så som resor, biobesök eller musikaliska upplevelser. Vi kan exempelvis hålla minnen från en resa vid liv genom att prata om den och se på bilder osv...

Kontentan jag fick med mig i kväll var att om vi vill hänga kvar vid våra gudsupplevelser längre är det viktigt att vi pratar om dem och delar med oss av vad vi upplevt, att vi umgås med Gud genom bön och bibelläsning och att vi ser till att utsätta oss för tillfällen då vi kan möta Gud, så som gudstjänster, läger och liknande.


Tack för en kalas bra fredagkväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Forsman - 28 april 2011 11:24

De flesta av er vet nog redan att min blogg numera finns på anteforsman.wordpress.com Men om någon missat det så meddelar jag det igen. ...

Av Andreas Forsman - 19 april 2011 20:04

Idag har jag mestadels jobbat med de olika predikningar som jag ska hålla i veckan, vilket går sakta framåt. Efter jobbet åkte jag och frun till Bredbyn och vardagslyxade med en Pizza var. Jag tror att det är mycket viktigt att vardagslyxa ibland o...

Av Andreas Forsman - 18 april 2011 12:39

Det tycks ju fungera rätt bra att skriva text med ipadens tangentbord. För längre texter tror jag dock att man behöver ett vanligt tangentbord. Jag har hunnit testa lite olika appar. Den app som jag främst rotat runt i är bibelvertyget från olivetree...

Av Andreas Forsman - 10 april 2011 17:25

Då är helgen snart slut och jag börjar sortera intrycken. Elin åkte bort till Skellefteå i torsdags och lämnade mig ensam i Skorped. Gott att få käka lite korv till middag men långsamt att vara ensam i huset. Lukas Lundman kom dock hit i lördags oc...

Av Andreas Forsman - 5 april 2011 10:57

Nu har predikoturerna skickats till ÖA och söndagens predikan lagts upp på http://www.skorpedsbaptistkyrka.se/sida4.html   Det var som sagt en riktigt inspirerande helg förra veckan men det ser ut att bli lika bra denna vecka. Elin åker bort i he...

Ovido - Quiz & Flashcards