Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Laddar för helgen som kommer.

Av Andreas Forsman - 5 april 2011 10:57

Nu har predikoturerna skickats till ÖA och söndagens predikan lagts upp på http://www.skorpedsbaptistkyrka.se/sida4.html


Det var som sagt en riktigt inspirerande helg förra veckan men det ser ut att bli lika bra denna vecka. Elin åker bort i helgen vilket är trist för mig, men redan på lördag kväll dyker Lukas Lundman, som ska pedika hos oss på söndag, upp hemma hos mig. 

Det är alltid enormt trevligt och givande att ha Lukas på besök och jag ser fram emot att få höra hans predikan om "Försonaren" på söndag(utkastet såg mycket lovande ut). Till på köpet ser det ut som att ännu en av vännerna från studie "konventickeln"  kommer på söndag och medverkar i någon form, nämligen Evelina Bergström och hennes blivande make Robert.

Söndagens gudstjänst kommer helt klart bli färgad av "Umeåteologer", då vi är tre stycken som läst eller läser teologi vi umeå universitet som medverkar i någon form, vilket käns riktigt kul.  Stort tack till er som kommer hit och medverkar i vår gudstjänst.

Rekomenderar alla skorpedare att ta sig till baptistkyrkan på söndag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas Forsman - 28 april 2011 11:24

De flesta av er vet nog redan att min blogg numera finns på anteforsman.wordpress.com Men om någon missat det så meddelar jag det igen. ...

Av Andreas Forsman - 19 april 2011 20:04

Idag har jag mestadels jobbat med de olika predikningar som jag ska hålla i veckan, vilket går sakta framåt. Efter jobbet åkte jag och frun till Bredbyn och vardagslyxade med en Pizza var. Jag tror att det är mycket viktigt att vardagslyxa ibland o...

Av Andreas Forsman - 18 april 2011 12:39

Det tycks ju fungera rätt bra att skriva text med ipadens tangentbord. För längre texter tror jag dock att man behöver ett vanligt tangentbord. Jag har hunnit testa lite olika appar. Den app som jag främst rotat runt i är bibelvertyget från olivetree...

Av Andreas Forsman - 10 april 2011 17:25

Då är helgen snart slut och jag börjar sortera intrycken. Elin åkte bort till Skellefteå i torsdags och lämnade mig ensam i Skorped. Gott att få käka lite korv till middag men långsamt att vara ensam i huset. Lukas Lundman kom dock hit i lördags oc...

Av Andreas Forsman - 4 april 2011 08:41

Helgen har varit rik på intryck får man säga. I fredags började vi med undomscafé vilket besöktes av ett 15-tal ungdomar. Jag hoppas att undomarna fick med sig en del matnyttigt hem och att de vill komma tillbaka nästa gång. På lördag visade El...

Skapa flashcards