Alla inlägg den 19 april 2011

Av Andreas Forsman - 19 april 2011 20:04

Idag har jag mestadels jobbat med de olika predikningar som jag ska hålla i veckan, vilket går sakta framåt. Efter jobbet åkte jag och frun till Bredbyn och vardagslyxade med en Pizza var. Jag tror att det är mycket viktigt att vardagslyxa ibland och därigenom få tid att prata med varandra lite mer. Måste säga att frun gör det bra som pendlar långt och jobbar som förskollärare trotts ömma fogar och andra gravid symptom. Vi fick tid att prata om barnet som kommer och de kännslor som hör till det.Inte alls dumt. Nu när vi kommit hem har frun satt sig i telefon med en kompis vilket är jätte bra att hon gör då vi på grund av mitt jobb bor en bra bit från vännerna. Det är också bra för att det ger mig tid att blogga lite ;) Vi plockade även upp ett tillbehör till iPaden i Bredbyn. Ett kombinerat ställ och skrivbord till iPaden. Det är helt sonika ett vanligt apple-tangentbord med ett fäste som man ställer iPaden i. Om man vill kan man ansluta en USB-sladd för att ladda iPaden eller synca den med datorn, men ska man bara skriva behövs inga sladdar alls.Har provat att skriva lite i quickoffice, vilket blev bökigt i längden med tangentbordet på skärmen. Med det externa tangentbordet är det en dröm att skriva. Fungerar precis lika bra som på en stationär dator och det känns helt naturligt att peka på skärmen istället för att använda en mus. Det var med andra ord ett mycket lyckat tillbehör.iPaden är givetvis en mycket kompetent liten dator i tablet format helt utan tillbehör.I kombination med tangentbord och ett kompetent officepaket kan den nu med sin långa batteritid slå bärbara datorer på fingrarna, men också på allvar hävda sig som ett alternativ till den stationära datorn då det gäller ordbehandling och andra produktiva sysslor.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards